خورش قورمه سبزی

  • فروردین ۲۷, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

مواد لازم برای پخت قورمه سبزی: برنج طبیعت ۶ پیمانه / روغن سرخ کردنی زیرو ترانس طبیعت به میزان لازم / رب گوجه فرنگی طبیعت ۱ قاشق / گوشت مغز ران گوسفند با قلم ۷۰۰ گرم
سبزی قورمه ۱/۵ کیلو
لوبیا قرمز دو سوم لیوان
نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان کافی
آبغوره درصورت تمایل
پیاز ۱ عدد بزرگ
لیمو عمانی ۷ عدد
برنج را به صورت آبکش و کته بسته به سلیقه خود طبق دستور آشپزی که در سایت موجود است دم نموده و همزمان مراحل طبخ خورش را در پایین ادامه دهید.
طرز تهیه خورش قورمه سبزی:
برای پخت قورمه سبزی ابتدا پیاز را ریز خرد کرده همراه با گوشت و چاشنی(نمک و فلفل)، سرخ کنید. لوبیا قرمز را از قبل در ۲ لیوان آب خیسانده و بگذارید تا کمی بجوشد، سپس آب آن را خالی کنید. سبزی خرد شده را در ظرفی در حدی که آبش کشیده شده با روغن تفت دهید به طوری که سیاه نشود. لوبیا قرمز، لیمو عمانی سوراخ شده (برای اینکه مزه لیمو عمانی از آن خارج شود)، گوشت، پیاز، فلفل و زردچوبه را در دیگ ریخته و دو قاشق روغن طلایی به آنها اضافه میکنیم، سپس بار گذاشته تا همه مواد با هم به مدت ۴۵ دقیقه بپزند. وقتی که گوشت نیم پز شد، نمک آن را اندازه کرده و در صورت تمایل ۱ قاشق رب به آن اضافه کرده و بگذارید تا خورش جا بیفتد.

نکات ریز در مورد قورمه سبزی:
ـ بهتر است سبزی خورش قورمه سبزی خیلی ریز خرد شود چون به این ترتیب خورش بهتر جا میافتد. حتی‌الامکان برای پخت قورمه سبزی از سبزی تازه استفاده کنید. چرا که خورش قورمه سبزی خوشمزه تر و خوش رنگ تر می‌شود و صد البته ویتامین های موجود در سبزی بهتر حفظ می‌شود.
ـ سرخ کردن زیاد سبزی قورمه‌سبزی باعث می‌شود رنگ آن تیره شده و خاصیت خود را از دست بدهد و غذا سنگین شود که معده را اذیت می‌کند. نکته دیگر آنکه اگر سبزی موقع خرد کردن آب انداخت آب آن را دور نریخته و به خورش اضافه کنید.
ـ گوشت قورمه سبزی نباید خیلی ریز باشد و اندازه آن باید درشت باشد و می‌تواند با استخوان باشد تا مزه قلم را به آن اضافه کند. بهتر است از راسته گوسفندی استفاده شود.
ـ برای لوبیای قورمه سبزی، بهتر است از لوبیای قرمز استفاده شود، اما در بعضی از شهرها از انواع دیگر لوبیا نیز استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =