پلو قالبی با تن ماهی و قارچ

  • فروردین ۲۷, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

طرز تهیه: اول از همه برنج طبیعت را شسته شده با ۲ پیمانه و ۱۴۰ سی سی آب و کمی نمک و ۱ قاشق روغن بذارین بپزه و آبش کشیده بشه (یک کم آب داشته باشه آخرش) در این حین پیاز را خلال کرده و با روغن کانولای طبیعت کمی تفت دهید. سیر را له کرده و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. تن ماهی طبیعت را طبق دستورش بذارین ۲۰ دقیقه توی آب جوش بجوشه روغن تن ماهی طبیعت را بگیرید و بریزید داخل پیاز و سیر و تفت بدین تا گوشت‌های تن باز بشه.
قارچ‌ها را بشورید و ورقه ورقه کنید با کمی آب لیمو آغشته کنید و در مقدار خیلی کم روغن با حرارت زیاد تفت بدین. قارچ تفت داده شده را به موادتون اضافه کنید یک قاشق رب و کمی پودر کاری و مقدار کمی نمک به این مواد اضافه کنید. بعد بذارین این مواد به خوبی با هم مخلوط بشن.
کف یک قابلمه تفلون را روغن بریزید دیواره‌های قابلمه را هم چرب کنید چون می‌خواهیم برنج را قالبی در بیاریم این کار لازمه. ذرت‌ها را کف قابلمه پخش کنید. یک لایه برنج پخته شده طبیعت که بالا براتون توضیح دادم روی ذرت‌ها بریزید و با قاشق تمام سطح آنرا صاف کنید.
مواد تن ماهی و قارج را روی این لایه برنج بریزید و خوب پخش کنید و باقیمانده برنج‌تون را روی این مواد بریزید وباز هم روی آنرا صاف کنید. با استفاده از یک دم کنی بذارین برنج دم بکشه، اگه ۳۰ دقیقه بیشتر بذارین روی حرارت بمونه برنجتون ته دیگ می بنده.
آخر سر کف قابلمه را چند ثانیه توی آب سرد بذارین و توی ظرف مورد نظرتون برش گردونین.
به همین راحتی و خوشمزگی!

مواد لازم:

برنج طبیعت ۲ پیمانه / تن ماهی طبیعت یک عدد / رب گوجه فرنگی طبیعت یک قاشق غذا خوری / پباز یک عدد متوسط / سیر ۴حبه / قارچ ۵عدد / کنسرو ذرت ۳ قاشق غذا خوری
نمک – پودر کاری – زعفران آب کرده – روغن کانولا طبیعت به میزان لازم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

two × one =